@article { author = {Heydari, Ali Morad}, title = {Crimes against Advertising Rules in Electronic}, journal = {Criminal Law Research}, volume = {6}, number = {1}, pages = {111-139}, year = {2015}, publisher = {University of Guilan (with the participation of the Iranian Association of Penal Law)}, issn = {2322-2328}, eissn = {2820-980X}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {جرایم علیه قواعد تبلیغ در تجارت الکترونیکی}, abstract_fa = {برابر قانون تجارت الکترونیکی تأمین­کنندگان موظفند ضوابطی را در امر تبلیغ رعایت کنند که تخلف از آن، جرم علیه قواعد تبلیغ است. مواد 50 تا 55 و ماده 70 رکن قانونی این جرایم است. از حیث رکن مادی، رفتار فیزیکی شامل تبلیغات فریب دهنده، به خطر انداختن سلامتی افراد، عدم ارائه اطلاعات کامل، تبلیغ با هویت مجهول و ارسال تبلیغات ناخواسته است. مرتکب جرم، تأمین کننده و بزه دیده جرم، مصرف کننده است که تعاریف ویژه خود را دارند. این جرایم مقید به نتیجه خاصی نیست و شرط اصلی آن، وقوع رفتارهای مادی در بستر تجارت الکترونیکی است. از حیث رکن معنوی، با توجه به عدم تصریح قانونی و اصلِ عمدی بودن جرایم، رفتارهای غیرعمدی قابل مجازات نیستند. چون مجازات ماده 70 قانون تجارت الکترونیکی تعزیر درجه پنج است، کاربست بعضی از ساز و کارهای ارفاقی قانون مجازات اسلامی نسبت به جرایم کوچک، در مورد این جرایم امکان ندارد.}, keywords_fa = {تجارت الکترونیکی,تبلیغات اینترنتی,بازاریابی اینترنتی,قواعد تبلیغ,جرم رایانه‌ای}, url = {https://jol.guilan.ac.ir/article_1196.html}, eprint = {https://jol.guilan.ac.ir/article_1196_9527eee36af6daa626faf23bc60339d4.pdf} }